Frihet

Jag har fått lära mig den nyttiga läxan igen om hur mycket jag värderar min personliga frihet. De senaste dagarna har jag gått runt och oroat mig över att den kommer berövas ifrån mig men det visar sig nu bara vara en tillfällig kvävning eftersom jag delar en liten etta med en ny människa som jag jag kan ordentligt än och som framför allt inte kan mig. Det är helt enkelt bara en naturlig väg liksom.. nåväl, det hela känns rätt lugnt nu när hon är på annat håll nu i okänt antal dagar.
Och i helgen ska jag iväg och leka med människor jag är trygg med och jag längtar, det kommer bli mysigt. Känna sig lite sådär kravlöst uppskattad. Det är alltid lika fint och välkommet.

Nu bröt just Patrik Isaksson av min låtlista av skum ska reaggy och the hives.. det här är nog den enda låten som jag skäms litegrann för att jag gillar, men jag tycker om melodin så mycket.

"Kom ta mig hela vägen hem, kom hela mig med dina händer."

Plus att hela texten är fylld av längtan, och det är jag svag för, men jag skäms lite ändå. Patrik Isaksson är ju verkligen inte ball någonstans.. han är jävligt töntig.
Men skitsamma.

Nu äter jag en linssoppa jag snickrat ihop, den är sådär god.. lite sur, eftersom jag hade både matlagnings yoghurt och lite lime i.. men men.. klart godkännt och bra jobbat för att vara jag som improviserar med mat. Det brukar sällan bli bra.

Jag kom för övrigt in på min utbildning så nu är jag kvar här, det känns så jävulskt skönt. Bara lägenhet kvar nu med andra ord. Underbart!


Kommentarer
Postat av: Egentliga Emmy

Vilken utbildning, vad har jag missat? ;D

2008-12-11 @ 15:03:41
Postat av: elli

Wei! Vad ska Anna bli klok på för vis? Kul att du får fäste i göteborg, du skulle bara våga komma tebax hit uppöver! ;) Kram

2008-12-11 @ 16:13:17
URL: http://ellionline.blogspot.com
Postat av: Tone

Den där Patrik Isaksson-låten faktiskt bra, tycker jag med. Men jag håller med om att han inte är ball den där killen, men alla har vi väl en lite töntigare sida... ;)



Hoppas att allt är bra där nere och att du snart får ett jobb, om du inte redan fått ett! :D

Kram på dig!

2008-12-11 @ 23:10:18
URL: http://ailime88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0