Huslig

Jag tror mamma skulle varit stolt över mig om hon såg mig nu, jag har varit väldigt huslig de senaste dagarna. Jag är till och med imponerad av mig själv, men det förstås.. man är väl kanske alltid peppad på husligheter när det är första gången och man vill hävda sig lite. MEN.
Som jag nämnde tidigare så har jag fått ett litet städ och upprustningsprojekt utav en väns lägenhet. Det är en mysig liten etta med mycketk uddar och tyger och damm och skrot som nu gömts undan, slängts, eliminerats och dammsugits bort.

Mitt mästervärk är fortfarande köket som varit litet av ett skötbarn de första dagarna. När jag kom hit låg det utgågna möglade mjölkprodukter, två gamla ägg paket, mögligt kolhuvud och rotfrukter. Kylskåpet hade dessutom inte frysts av så som det borde en gång i månaden så isvatten hade runnit ner i golvet av skåpet, fryst till is, fryst fast möglig lök och annat mysigt och dessutom runnit ut på köksgolvet så det stank lite.

Sen var det sjukt mycket disk för  en sån liten diskbänk och ja. Det skrek efter hjälp helt enkelt.
Jag kände mig lite som en superhjälte husmor när jag klampade in med grumme grönsåpa, soppåsar, diskborste, svampar och gud vette vad.

Så på de tre dagar jag bott här har jag om mornarna diskat upp allt, torkat av hyllorna, frostat av kylskåpet, torkat av mikron, torkat fönstrena, golvet, dammsugit och jag måste säga att nu fan. Nu fan är det ett respektabelt kök igen.
Så länge man inte öppnar luckan under diskbänken och ser pantburks samlingen som är vad hög. Jag vet inte vars närmaste pant station är någonstans så jag vågar itne röra dem. Plus att jag inte har särskilt många plastpåsar för ärendet.

Just nu håller jag på att tvätta.. lite trosor och grejjer mest, skitsaker.
Funderar på att boka en till tvätt tid imorgon så kan jag tvätta upp alla filtar och kuddfodral här inne och under tiden som de rengörs vädra ut, damma av, dammsuga, dammtorka, byta ut, förnya, förbättra och ge allt den fräscha tallbarr grumme doften som jag älskar.

Den är också för övrigt jätte julig för mig. Vet inte varför.
Grumme grön såpa is the shit.

Om en kvart borde tvättmaskinen vara klar.
Den är min tills elva, muahahahaha!

Kommentarer
Postat av: Tone

Oj vad bra! :) Nu får man bara hoppas att lägenheten kan få vara så fint ett bra tag..



Alla har vi våra egna speciella juliga dofter! ;)

2008-12-02 @ 18:46:28
URL: http://ailime88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0