Jingle all the way

Nu är det jul, snön lyser vit på taken och jag är redan vaken.
Nämen jul är bra, min farmor är hemma och det är ambivalent. Men med tanke på att hon har haft Alzheimer i runt tre fyra år nu så borde jag ha vant mig (kommer aldrig hända) och hon är väldigt glad och kärvänlig så hon bidrar mycket fint till julstämmningen med att säga -ooh det är så fint här och granen är så vacker och alla har blivit så stora och duktiga!

Så farmor står för all kärlek som hon repeterar var femte minut för hon kan ju faktiskt inte minnas att hon sagt det förut. Och bättre att man säger sånt för ofta än för lite, det ska jag komma ihåg. Den sista läxan min farmor lär mig, sprid mer kärlek.

Annars så är det här fortfarande julsången nummer ett.



(för övrigt gjorde jag en bitter förlust i Talisman igår kväll, dumma Emma som alltid ska vinna. Men jag är orörlig champion i Risk än så länge och ikväll vill jag spela Munchkin som jag köpt till min bror i julklapp. Det var jävligt längesen!)

God jul kramar, stå under misteln hela dagen!

Kommentarer
Postat av: elli

Tjooba. Hur länge är du i umejå damen? Ang hinna fika innan du gittish på riktish! Jag åker tillbaka till umestan imorgon förmiddag efter en jul med alldeles för mycket mat hemma hos mor.

2008-12-26 @ 22:05:42
URL: http://ellionline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0