pyssel

Igår gick jag på stan med saga, jag köpte en massa citrusfrukter och sen åkte vi hem till mig och lirade. Jag började skära tunna skivor och torkade dem i ugnen och idag har jag byggt fina slingor av de torkade citrus skivorna som är jättefina att ha i fönstret exempelvis. Har en på dörren också tillsammans med lite bjällror för att få lite julmys.

Jonas såg spektaklet imorse när han knackade på för att hämta byxor.. jag var yrvaken och förvirrad. Det var roligt och han tyckte det var fint. Så det är ju bra, det är ju trots allt hans lägenhet som jag pyntar upp.
Men vem gillar inte torkade citrusfrukter?

Nåväl, dagarna går fort och Lenny som sa att jag nog skulle bli uttråkad.. jag måste faktiskt säga att än så länge så har jag lyckats underhålla mig förvånadsvärt bra. Trodde inte att jag hade sådan energi eller kreatiitet kvar men nu sprudlar det åt alla håll bara för att det börjar närma sig mitt egna lilla hem. Snart får jag inreda min egen lägenhet.. och som jag längtar och har längtat.

Idag måste jag köpa en ny mobil också, min gick sönder igår  då jag råkade tappa den då jag sprang till en vagn. Märkte att den var borta först då jag satt på vagnen, hoppade av på närmsta station och sprang tillbaka i regnet för att hitta mobilen 5 meter  ifrån porten, i en vatenpöl på en bilväg och till synes överkörd åtminstone en eller två gånger.

Den fungerar knappt alls nu, det är just så pass att jag kan svara då folk ringer men ibland hör jag inte vad folk säger. Så jag måste köpa en ny för just nu är telefonen och datorn det viktigaste som jag behöver.. utan dem kan jag inte få tag i mina kontaktpersoner för jobb, Hanna som jag ska flytta in med.. osv osv.

spännande tider.
Nu ska jag äta rester.


Kommentarer
Postat av: Tone

Äsch att mobilen skulle gå sönder! :/ Men citrussmyckningen blev väldigt fin! :)

2008-12-07 @ 18:19:57
URL: http://ailime88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0