Systembolaget nästa

Helgen har varit fantastisk, i Fredags medan jag packade min ryggsäck full av filt och lite kläder, tjocka sockar och handduk så ringer Hanna;

"Hej, David ringde just, vi fick ett halvårskontrakt."

Lättnaden är total. Den 29de Januari då jag kommer tillbaka hem ifrån Umeå så flyttar jag in på hisingen. Jag längtar!

Sedan for jag till Varberg med en bil fylld av eldsjälar och dreads, vi landade direkt i en chill av kramar och strykningar över ryggen och den kravlösa bekräftelsen flödade över hela lokalen. Först nu har det landat att jag faktiskt blir kvar här, att jag redan varit och rest från staden och sedan kommit tillbaka. Det är liksom det som är beviset att man bor någonstans, dit man återkommer och kallar "hem" då man är ute och reser.
Det gjorde jag i helgen.
"Jag ska hemm till Göteborg"

Det gör mig lycklig.
Något annat som gör mig lycklig är den fina födelsedags dikten som Martin och Albin skrev till mig på deras tågresa hem.

Footfalls vår anna, du är 20 bast.
Känn åren passera i en oerhörd hast.
Men känn ej ångest över huvudtaget
kör lagertömning på system bolaget!

Från Norrland till götet vår fotis har flytt
för att slänga det gamla och börja på nytt
så känn ingen sorg för mig göteborg ( xD)
för Footie är här med säng och papperskorg.

anna åh anna vår älskade tös,
det är hårt att leva som arbetslös
men nu är du 20 och se; CSN
nu kan du få studielån på hela 7 och 5!

Tonårslivet har flygit förbi
men ung i sinnet du kommer förbli
Din psykiska ålder, den har ingen lag
trotts att du blir äldra vareviga dag.

Fotsteg hörs trippande på avenyen
Snart blir du gammal och rynkig i hyen
Men det gör inget! Vad oss beträffar,
för du lever i celibat på eldsjälsträffar

Ja grattis vår fotis från oss skånepågar
som igår satt på tåget, och om vi vågar
kommer vi till götet i mörkaste natten
går in i ditt hushåll och klappar fina katten.

Anna, vi älskar dig, vi ses till nyår,
vi vill också ha dikter när vi fyller år :D


Kärlek från skåne!


Nästa stop då Maria (som hälsar på just nu för en audition som hon dansar på just nu) kommer tillbaka är Systembolaget.
Inköpslistan lyder:

1. Tilltalande flaska (vadå jag är estet!)
2. Capten Morgan Spiced gold
3. Glögg
4. Wisby kloster

Sen ska jag festa på en Måndag och jag har redan bland de bästa dagarna i mitt lliv.
Nu ska jag köpa en påtår för fem kronor och har just överlevt ett blogg-offer moment av att  blogga på ett café på Haga.
Min lilla Eee pc strikes again :P

"I watch you type if you watch me type.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0