Advent

Första ljuset tänt i lånad lägenhet, nu bor jag tillfälligt vid östra sjukhuset i en väns lägenhet. Får bo här i utbyte mot att jag städar upp den, något jag gör med glädje. I förrgår fick jag sms av en tjej som heter Hanna om att hon hört av en annan bekant att jag kanske kan bo med henne i en trea på hisingen. Jag nappade direkt och ringde henne och igår fikade vi för att se hur vi kom överens, och allt gick sjukt bra, hon var astrevlig och jätte öppen och vi kunde prata om typ allting på en gång. Hur sweet som helst. Så idag ska vi skriva kontrakt och hoppas på att bli godkännda till att hyra lägenheten. Om allt går som jag vill så kommer jag bo på hisingen den 1 januari.
Helt underbart bra!

Försökt lösa lite grejjer med kärleken också, inte fått några vidare svar eller bekräftningar men karusellen är igång.. den går lite långsamt nu bara. Det är bra, för det händer så mycket annat nu. Både för honom och för mig.

Nu ska jag starta lite jul musik och väcka de besökande.. jag vill börja städa och hinna med saker under den här dagen, och de har faktiskt sovit i runt nio- tio timmar nu.



Kommentarer
Postat av: Tone

Så underbart för dig! Härligt att hitta en lägenhet och en rumskompis som det klickar med direkt! :)

2008-11-30 @ 23:16:54
URL: http://ailime88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0