ur jord



"jag vaknar, jag andas ut
öppnar en port som lockar
jag faller, undan för undan
jag ger mig tillbaks

jord, jag kommer och går ur jord."

Mycket bra, kultiration den 29'de i Göteborg. Jag är grymt taggad.
Sköterskan kunde inte komma på vad mitt utslag var, hon sa att jag skulle komma tillbaka om det blev värre.
Så jag hoppas det inte blir värre, för jag vill inte tillbaka.
Usch, jag var tvungen att visa låren för henne, det kändes hemskt och det är jobbigt att jag har sådana problem med vissa delar av min kropp. Jag har tagit itu med min mage nu, de senaste två somrarna har jag arbetat på det, och jo i somras badade jag även i vanliga bikinitrosor på stekarstrand, men jag skäms ändå i de stunderna men skärper mig och tänker att om jag inte bryr mig, bryr sig väl ingen annan. Och det är då det blir accepterat och vackrare.

Och då tycker jag det också.

Nåväl det var mest dumt också och irriterande att hon nödvändigtvis behövde kolla där, visst att hon ville väl försöka få en klarare bild utav utslagen men.. äsch, jag citerar direkt ifrån samtalet på vårdcentralen.

-"Det kliade på låren också sa du?"
- Ja, jo men det syns inga utslag där
- " får jag se?"
- Jovisst men det är ju som sagt inga utslag där ändå det bara kliar som fan på natten.
- mm men vi tar en titt.
Så jag viker ner byxorna och hon kollar nogrannt på mina lår och jag skäms
- " hmm du har ju lite torr hud här.."
- jo men jag läste på internet att vissa utslag blir värre av hudkräm så jag har inte velat smörja in mig..
- " mm men det är ju inga utslag.. men det kliade sa du?"

Uppmärksamt systern!
Mycket bra, tack för det obehaget.
Sen kom ett akutfall så hon trippade iväg varpå en annan sköterska kom och sa att det var omöjligt att säga vad det var för det såg inte ut som någonting de kände till. Och eftersom jag inte gjort någonting annorlunda bör det ju inte vara allergi heller.

Peppen.

Sen for jag hem, värmde mackor i ugnen, tjurade framför ellen degeneres.

Men Göteborg lockar.
Jag längtar, det känns som kärlek.

Kommentarer
Postat av: malin

prova kortisonsalva det funkar mot allt! haha (jag är ett utslagsbarn ;P)

2008-11-15 @ 00:11:20
URL: http://69shot.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0