Vänder vindarna nu?

Igår pratade jag och lenny om hans lycko år och mitt otursår. Galet att det kan skilja så offatbart mycket mellan två människors liv som ändå är rätt delaktiga i varandra. Hur som haver, jag sov tills halv två idag, jag behöver det för jag älskar då jag snoozar och drömmer de mest fantastiska drömmarna. De ska jag verkligen inte dela med mig av här.

Idag kanske vindarna vänder tillslut, otursåret kanske börjar lida mot sitt slut?
"Oj vilket presentation.

Det enklast hade varit om ni kunde ge mig nr till någon utav er, så kan vi snacka mer per tel.
hör av er, ni ligger bra till. "

3 rummare på Astronomgatan.. kanske? jag hoppas så in i norden. Och jag hoppas att lisa väl är taggad ordentligt nu för annars kanske jag råkar bli fast i en trea med för hög hyra för min obefintliga inkomst.

Men det löser sig också, bara jag märker att vindarna vänder lite.

(Och nej det senaste året har inte varit enkomt dåligt, mycket bra har hänt. Jag har blivit kär två gånger.. sen att båda gångerna stöp i helvete är ju någonting annat. Kanske lyckas dra ut på den ena kärleken dock, bara jag vågar lita på honom igen. Sen har jag träffat fantatsiskt många nya vänner och eldsjälar, varit i gävle, stockholm örebro, ljusdal (2 gånger), Sala, Göteborg, Varberg, Skåne (Ystad, Malmö, Staffanstorp, Köpenhamn), Värnamo, Visby (2 gånger), Göteborg (igen), Stockholm, Stockholm, Uppsala, Stockholm.. och jag är så tacksam över detta resande över hela landet. Det har behövts, det har varit solglimtar i det mörka av all otur. Sen att stora delar av hemskheter hände borta också är en annan femma.)

Men det känns skönt att kunna få ankra litegrann och fortfarande känna solglimtarna, jag älskar att resa, men iår har det varit mest panikartat flängande, allt för att inte behöva stanna hemma längre mitt i bedröveriet.

Vi får se, jag väntar spänt på telefonsamtalet.
Hur länge är en stund?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0